SBS krisplan om Kundtjänsten går ner
Bakgrund:
Säljfinans anlitar Scandinavian Billing Services AB (SBS) för att ta hand om konsument ärenden som inkommer via telefon, i dagsläget telefonnummer 08-735 29 23.
Det finns ingen overflow från SBS till någon annan avdelning eller annan extern kundtjänst. SBS ska ta hand om 100% av samtalen som inkommer på konsumentslingan.
Skulle dock SBS inte ha möjlighet att svara på samtal på grund av en oförutsedd händelse, så finns en handlingsplan.
Exempel på oförutsedda händelser, av grävd elledning, samtliga har blivit matförgiftade, brand eller liknande.
Samtliga punkter ska ske inom minuter.
1. SBS: Ansvariga på SBS meddelar omgående till samtliga kanaler nedan.
Mail till:
saljfinans@svea,com
- se-dl-pay-clientoperations@svea.com
- sophie.oman@svea.com
- linda.reaide@svea.com
Samtal & sms till:
- Cecilia Hummel 076 117 03 79
- Magdalen Caesar 0709 655 253
- Säljfinans 08-735 9022
2. Säljfinans: Kreditbordet har 3 st inloggningar som går direkt mot konsument slingan 2923 som används vid dessa tillfällen. 18501, 18502, 18503. Dessa 3 nr ska vi direkt logga in på samt bibehålla personal på uppdragsgivare slingan. Samtliga möten blir inställda som konsekvens