Reskontrahantering
Uppdaterad
Reskontrahantering.
- Hämta lista P2469-S (Uppdragsgivare med saldo)
- Kolla i rutin 6 hur reskontran mår. Har de mycket förfallet
- Kolla i rutin 50:2 hur länge de har varit kunder.
- Om kunderna har ett spärrkonto på 5000 kronor kan vi dra slutsatsen att kunden har varit aktiv.
- Kolla i rutin 15 ifall det finns några aktiva ärenden. (kravstoppat/förfallet)
- Om det inte finns någon aktivitet, gå in på deras hemsida och kolla ifall de har bytt till Klarna. Om inte går det förmodligen dåligt för kunden, kontakta då kunden per telefon/mail.
- Uppsagda kunder
- Om kunden är uppsagd behöver vi analyser ifall det går att göra en utbetalning av spärrkontot.
- Finns det ärenden som är regressade? Finns det ärenden som bör regressas?
- Har kunderna bytt till Klarna?
Gamla inkasso ärenden.
- Om det finns gamla inkasso ärenden som vi missat att åtgärda kan dessa stängas med 31/36 beroende på omständigheter